rehabilitacja

Skutki wad postawy ciała

Czy ostatnio dość często słyszysz słowa „wyprostuj się”? Postawa ciała wielu osób pozostawia niestety dużo do życzenia… Odpowiednia pozycja, siedząca czy stojąca, jest niezwykle ważna dla naszego całego ciała. Nieprawidłowa postawa na co dzień może mieć fatalne skutki – o to niektóre z nich.

Ból pleców

Jednym z najpowszechniejszych skutków ubocznych złej postawy jest usilny ból pleców. Jeśli po całym dniu w pracy odczuwasz ból poniżej szyi i w okolicach kręgosłupa, prawdopodobnie twoja postawa ciała, którą przyjmujesz w ciągu dnia jest nieprawidłowa.

Ból szyi i głowy

Pochylenie ramion do przodu powoduje napięcie górnych mięśni, w szczególności w okolicach szyi. Z kolei zbyt długie naprężenie szyi może powodować ból głowy, przez co osoby garbiące się narażone są nie tylko na bóle szyi, ale także i głowy.

Problemy trawienne

Niewiele osób zdaje sobie z tego sprawę, ale nieodpowiednia pozycja siedząca przez znaczną większość dnia, może doprowadzić do problemów trawiennych. Garbienie się przy biurku sprawia, iż oprócz mięśni pleców, także te brzucha są dość napięte. Może to spowolnić proces trawienny, a co za tym idzie, spowodować problemy żołądkowe.
Zmniejszona motywacja i samopoczucie
Nieprawidłowa pozycja, którą przyjmujemy w pracy może mieć negatywny wpływ na naszą wydajność. Niskie uczucie komfortu spowodowane złym ustawieniem ciała sprawi, że będziemy czuć się nieswojo i większość czasu poświęcimy na znalezienie wygodnej pozycji. Ponadto ściąganie ramion do przodu i pochylanie się, sprawi wrażenie zamknięcia się na świat i wpłynie także na nasze samopoczucie, sprawiając przygnębienie.

Kłopoty ze snem

Niewłaściwa postawa ciała w ciągu dnia powoduje usilne napięcie systemu mięśniowego, przez co nawet w nocy z trudnością przyjdzie nam odprężenie całego ciała. Wówczas ciężko jest nam znaleźć odpowiednią pozycję do spania, co może doprowadzić do pewnych kłopotów ze snem.
Na szczęście, jeśli w porę zareagujemy, możemy wszystkim tym problemom zapobiec. Wystarczą odpowiednie ćwiczenia z fizjoterapeutą oraz przyjmowanie odpowiedniej pozycji ciała w ciągu dnia. Chcesz skorygować swoją postawę ciała? Zachęcamy do kontaktu! Nasi specjaliści pomogą ci w osiągnięciu odpowiedniej sylwetki!