masaż kręgosłupa warszawa

Na jakie dolegliwości narzekają pracownicy biurowi?

Sposób wykonywania obowiązków zawodowych może mieć wpływ na schorzenia, jakie występują u pracowników biurowych. Warto o nich wiedzieć, aby skutecznie zapobiegać ich występowaniu.

Zespół cieśni nadgarstka

Jest to dolegliwość, która pojawia się, gdy nerw pośrodkowy przestaje funkcjonować w prawidłowy sposób ze względu na ciągły nacisk, jakiego doświadcza. Przyjmuje się, że do uszkodzenia dochodzi u osób wykonujących rękami powtarzające się czynności w krótkich odstępach czasu. Właśnie dlatego najczęściej ZCN pojawia się u osób przez kilka godzin piszących na klawiaturze.

Objawami zespołu cieśni nadgarstka są ból i drętwienie palców, który może promieniować aż do barku i przedramienia. Największe odczucia bólowe występują zazwyczaj w nocy, ale z czasem pojawiać będą się także w dzień. Z czasem może dojść do utraty sprawności w całej dłoni.

Najlepszym sposobem, aby nie dopuścić do wystąpienia cieśni nadgarstka są regularne ćwiczenia dłoni, zdrowa dieta bogata w nienasycone kwasy tłuszczowe i witaminę B6. Należy także pamiętać o właściwej pozycji siedzenia w trakcie pracy.

Łokieć tenisisty

Łokieć tenisisty to zdecydowanie choroba zawodowa bardzo często dotykająca pracowników biurowych oraz informatyków. Głównym jej objawem jest ból po zewnętrznej stronie łokcia, który pojawia się w momencie poruszania nadgarstkiem. Do uszkodzenia może dojść w wyniku długotrwałego wykonywania powtarzalnych ruchów nadgarstkiem, co ma miejsce w przypadku pisania na klawiaturze.

Aby ograniczyć zmiany w stawie łokciowym, niezbędna jest rehabilitacja na Kabatach, gdzie skorzystasz z usług profesjonalnego fizjoterapeuty. Zaleci wykonywanie odpowiednich ćwiczeń, wykona masaż mięśni głębokich, a to wszystko przyniesie ulgę.

Zadbaj o swój kręgosłup!

Dolegliwością, na którą narzeka każdy pracownik biurowy, są oczywiście także bóle kręgosłupa. Nawet najwygodniejszy fotel biurowy nie jest w stanie przed nimi uchronić, ze względu na unieruchomienie ciała i przyjmowanie nienaturalnej pozycji przez wiele godzin.

Sposobem, aby ograniczyć odczucia bólowe jest terapia manualna kręgosłupa, czyli profesjonalne masaże u fizjoterapeuty. Pozbędziesz się napięcia w mięśniach, rozluźnisz całe ciało, poczujesz się jak nowo narodzony.