zwyrodnienie stawu kolanowego

Zwyrodnienie stawów kolanowych – kto jest na nie narażony?

Zwyrodnienie stawów kolanowych to przypadłość, która zdarza się bardzo często. Rozwija się w wyniku nieodpowiedniej ilości i jakości chrząstki stawowej. Ruch stawów nie jest w żaden sposób amortyzowany, a wtedy dochodzi do uszkodzeń. Niektóre grupy pacjentów są na ten problem narażone w szczególności.

Pacjenci otyli

Im większa masa ciała, tym większe ryzyko wystąpienia zwyrodnienia stawu kolanowego. Pacjent powinien w pierwszej kolejności schudnąć, aby uniknąć dalszych problemów zdrowotnych.

Pacjenci wykonujący niektóre zawody

Mechanika stawu kolanowego może ulegać uszkodzeniu w wyniku niektórych czynności wykonywanych w ramach obowiązków zawodowych. Najczęściej dochodzi do tego, gdy pracownik bardzo często klęczy lub zgina kolana. Podnoszenie ciężkich przedmiotów również niezbyt dobrze wpływa na stan stawu kolanowego, który jest mocno obciążany. Prace wykonywane na stojąco także zwiększają ryzyko wystąpienia zwyrodnienia stawów kolanowych.

Pacjenci zawodowo zajmujący się sportem

Rehabilitacja w przypadku sportowców jest nieodzownym elementem z uwagi na częste kontuzje i konieczność dbania całościowo o prawidłowy stan ciała. Niektóre formy aktywności w szczególny sposób obciążają staw kolanowy. Najbardziej kontuzjogennymi sportami są: podnoszenie ciężarów, piłka nożna, taniec, zapasy czy spadochroniarstwo. Wyczynowy sport wiąże się z wieloma obciążeniami dla organizmu, dlatego należy bacznie obserwować ciało, współpracować z fizjoterapeutą, aby w przyszłości uniknąć wielu problemów zdrowotnych.

Terapia manualna skutecznym sposobem walki ze zwyrodnieniem stawów kolanowych

Terapia manualna pomaga leczyć schorzenia układu ruchu, w tym zwyrodnienie stawu kolanowego. Jeżeli właśnie ten problem u Ciebie występuje, warto zapisać się na sesje do fizjoterapeuty, dzięki którym zaczniesz swobodnie chodzić bez odczuwania bólu.

Będąc pod opieką fizjoterapeuty szybko powrócisz do pełnej sprawności, zaczniesz na nowo uprawiać sport, a praca zawodowa nie będzie sprawiała aż tak wiele bólu.