zwichniecie barku rehabilitacja

Zwichnięty bark – co dalej?

Do zwichnięcia barku dochodzi najczęściej wskutek urazu mechanicznego lub przeciążenia spowodowanego intensywnym wysiłkiem fizycznym. Leczenie polega na nastawieniu oraz unieruchomieniu kończyny. Wymagana jest także rehabilitacja.

Czym objawia się zwichnięcie barku?

Przykry incydent, jakim jest zwichnięcie barku może przydarzyć się każdemu w wyniku uderzenia w ramię czy upadku. Natychmiast pojawia się silny ból w barku, ograniczenie ruchomości oraz deformacja. Możliwe jest także drętwienie okolic szyi i ramienia, a także osłabienie siły mięśni barku.

Jeżeli pojawią się wskazane objawy, niezwłocznie należy udać się do lekarza. Nie wolno bagatelizować zwichnięcia barku, ponieważ może dojść do dalszych uszkodzeń w sąsiadujących mięśniach oraz stawach.

Diagnostyka i leczenie zwichnięcia barku

Podstawową metodą diagnozy zwichnięcia barku jest wykonanie RTG, czyli badania obrazowego, a także wzrokowa i palpitacyjna ocena uszkodzenia. Konieczne jest nastawienie zwichniętego stawu oraz jego unieruchomienie poprzez gips lub opatrunek.

Proces leczenia zwykle ogranicza się do stosowania środków przeciwbólowych oraz rekonwalescencji, w trakcie której bark odpoczywa, nie może być nadwyrężany.

Zwichnięcie barku – rehabilitacja Warszawa Ursynów

Gdy zakończy się regeneracja barku, konieczne jest przywrócenie jego dotychczasowej ruchomości. W tym celu wymagana jest rehabilitacja. Zapraszamy do naszego gabinetu w Warszawie na Ursynowie.

Najskuteczniejsza w usprawnianiu barku jest ortopedyczna terapia manualna. Masaże zmniejszają odczucia bólowe, rozluźniają mięśnie, a także przywracają właściwą elastyczność struktury mięśniowej.

Po zwichnięciu bark jest podatny na ponowne uszkodzenia, dlatego niezbędna jest dodatkowa praca z fizjoterapeutą, który zaleci ćwiczenia wzmacniające ten obszar ciała. W niektórych przypadkach zalecane jest stosowanie profilaktycznie stabilizatorów obręczy barkowej, a także specjalnych taśm o działaniu przeciwbólowym.