rehabilitacja bioder

Ból bioder – najczęstsze kontuzje i sposoby leczenia stawu biodrowego

Ból bioder to bardzo często spotykany problem, nie tylko u osób starszych. Może pojawić się w różnych częściach np. udach, pachwinach, pośladkach oraz stawie biodrowym. Na szczęście istnieją skuteczne sposoby rehabilitacji.

Ból stawu biodrowego. Dlaczego pojawia się ten problem?

Ból stawu biodrowego zwykle wskazuje na problemy związane ze zwyrodnieniem lub stanem zapalnym. Niekiedy tego rodzaju bóle są wynikiem urazu, a niewłaściwie leczone stopniowo wpływają na zahamowanie ruchu i prowadzą do nieodwracalnych zmian, a w konsekwencji nawet do niepełnosprawności. Ból stawów pojawia się kiedy dochodzi do deformacji chrząstki pokrywającej powierzchnię kości. Jeżeli problem nie jest leczony w odpowiedni sposób albo jest zaniedbywany, do uszkodzenia dochodzi także w tkance kostnej. Chrząstka ulega rozpadowi, ponieważ nie ma możliwości regeneracji. Przy poruszaniu pojawia się ból i dyskomfort.

Metody leczenia stawu biodrowego – rehabilitacja Kabaty

Jedną z innowacyjnych, a zarazem dość powszechnych metod leczenia stawu biodrowego jest wszczepienie endoprotezy typu short-stem lub protezy przynasadowej. To implanty bezcementowe, które są zalecane osobom dość aktywnym i wykazują wiele zalet, jak na przykład możliwość dość wczesnego obciążenia operowanego biodra, a także większy zakres ruchomości biodra. Tego typu endoproteza stawu biodrowego zalecana jest osobom w różnym wieku.

Ogromne znaczenie ma także rehabilitacja. Zalecana jest po wykonanym zabiegu lub stosowana po kontuzjach i urazach. Zapraszamy na profesjonalną rehabilitację biodra na Kabatach. Nasi fizjoterapeuci wybiorą ćwiczenia stymulujące, które powodują przyspieszenie krążenie krwi, a to usprawnia dolegliwości bólowe i dostarczają do stawu biodrowego szereg odżywczych substancji i wpływa na syntezę białka.

Choroby dotyczące bólu bioder po kontuzjach lub wynikające z wieku i przeciążenia dotyczą coraz większej liczby osób. Jednak istnieją sprawdzone sposoby leczenia stawu biodrowego za pomocą rehabilitacji oraz fizjoterapii na Kabatach. W tym zakresie skontaktować się z naszym gabinetem.