kręgosłup

Jakie są wskazania do rehabilitacji kręgosłupa?

Częstym problemem, który spędza sen z powiek wielu ludziom, stały się urazy kręgosłupa. Poniekąd jest to wynik prowadzenia przez nas złego trybu życia – siedząca praca, nieodpowiednia dieta i stres osłabiają nasz organizm, nasze kości i mięśnie. Nie jest trudno w takim stanie o problemy zdrowotne. Mogą one jednak dotknąć każdego z nas bez względu na okoliczności. Na szczęście możemy złagodzić ich efekty – obecnie powstaje coraz więcej klinik rehabilitacyjnych, których zadaniem jest wspomóc regenerację i powrót do zdrowia po przebytych urazach. Warto pomyśleć o skorzystaniu z ich usług.

Jakie są wskazania do rehabilitacji kręgosłupa?

Kręgosłup stanowi jeden z ważniejszych elementów naszego ciała – jego zadaniem jest ochrona rdzenia nerwowego oraz stabilizacja ciała i utrzymanie wyprostowanej postawy. Jeśli jednak dojdzie do jego uszkodzenia, warto sięgnąć po pomoc oferowaną przez kliniki rehabilitacyjne. Do kogo jest ona kierowana?

Oczywistym wskazaniem są stany po złamaniach kręgosłupa na różnych jego odcinkach. Jeśli naszym problemem są bliżej niezidentyfikowane bóle, możliwe jest, że chorujemy na dyskopatię. To pojęcie obejmujące różne schorzenia dysków międzykręgowych takich jak np. przepuklina krążka międzykręgowego. Dyskopatia jest często jednym z pierwszych etapów choroby zwyrodnieniowej kręgosłupa. Pacjenci z tą przypadłością bezsprzecznie wymagają rehabilitacji, ponieważ nieleczona prowadzi do wielu powikłań. Zwyrodnienia kręgosłupa mogą sprzyjać wystąpieniu rwy kulszowej. Objawia się ona dotkliwym bólem w okolicy lędźwiowej, który promieniuje w dół nogi. Innym powikłaniem może być stenoza kanału kręgowego. Najczęściej dotyka osób starszych, a odczuwalny ból wynika z ucisku na rdzeń kręgowy.

Oprócz wyżej wymienionych przypadłości rehabilitacja kręgosłupa jest wskazana także, gdy u pacjenta występują wady postawy (np. skolioza), kręgozmyk (przemieszczenie się kręgów względem siebie) lub tzw. postrzały, czyli przeciążeniowe bóle kręgosłupa. Jeżeli pacjent przebył operację kręgosłupa, lekarz również może zalecić rehabilitację.