Nasza siedziba
Al. KEN 11/U4
Zapisy
Pon - Pt (Sob): 8:30 - 22:00 (8:00 - 14:00)

top_kines

Przy użyciu specjalnego plastra Kinesio, który cechami zbliżony jest do właściwości tkanki skórnej (grubość i rozciągliwość) oraz dzięki kombinacji jego rozciągnięcia, techniki aplikacji i odpowiedniego ustawienia kątowego stawu w przestrzeni, możemy uzyskać:

• poprawę funkcji danego mięśnia (siła, koordynacja)
  • poprawę stabilizacji danego stawu (propriocepcja)
  • zmniejszenie dolegliwości bólowych (mechanizm kontroli przewodzenia bodźców bólowych na poziomie rdzenia kręgowego. Mechanizm bramki bólowa Walla i Melzacka)
  • poprawę trofiki tkanki a także usunięcia zbędnych produktów przemiany materii tkankowej dzięki oddziaływaniu na naczynia krwionośne tętnicze i żylne oraz na układ limfatyczny (obrzęki)

Plastry Kinesio, zostały stworzone w ten sposób, aby umożliwić ich podłużne rozciągnięcie o około 55-60% ich długości spoczynkowej. Taki stopień rozciągnięcia, jest zbliżony do elastycznych właściwości tkanki skórnej człowieka. Właściwości elastyczne plastra Kinesio, utrzymują się przez około 3 do 5-ciu dni. Grubość plastra Kinesio jest zbliżona do grubości epidermy, czyli najbardziej zewnętrznej anatomicznie warstwy tkanki skórnej. Dzięki temu ograniczono odczuwanie „ciężaru” plastra. Po niespełna 10-ciu minutach pacjent, nie powinien odczuwać obecności plastra na skórze.

Plaster Kinesio jest złożony z elastycznych polimerowych nitek okrytych 100%-towymi włokami bawełny. Bawełna umożliwia ewaporację wilgoci ciała oraz jego szybki schnięcie.

Plastry Kinesio nie zawierają lateksu. Substancję umożliwiające kontakt ze skórą jest akryl, który ulega aktywacji pod wpływem ciepła. Skóra pacjenta, musi być sucha, czysta i nie natłuszczona przed aplikacją plastra.

Aplikacja plastra nie tylko umożliwia uniesienie tkanki skórnej ale również powoduje powstanie specjalnych „stref”, w których wilgoć ciała może by ewakuowana.
Po zdjęciu plastra Kinesio, na skórze nie pozostaje zachowana żadna ilość substancji klejącej, co umożliwia wielokrotną aplikację plastra bez ryzyka podrażnienia tkanki skórnej.

Jeśli u pacjenta istnieje podejrzenie wystąpienia reakcji alergicznej lub podrażnienia skóry, Fizjoterapeuta nakleja wpierw bardzo mały fragment plastra na skórę i obserwuje reakcję.