masaz

Dlaczego należy wystrzegać się masażystów-amatorów?

Celem masażu leczniczego jest dostarczenie organizmowi bodźców mechanicznych, które wpływają na poprawę stanu zdrowia. Prawidłowo wykonany masaż pozytywnie wpływa na zmniejszenie nasilenia objawów chorobowych lub powoduje ich całkowitą eliminację. Dodatkowo masaż przynosi relaks i odprężenie.

Wybór właściwego rodzaju masażu zależy od wielu czynników, które określane są podczas poprzedzającego zabieg wywiadu z pacjentem. Przed rozpoczęciem terapii masażysta również zidentyfikować indywidualne dla każdego pacjenta wskazania i przeciwskazania.

Dodatkowo techniki masażu, siła nacisku i czas jego trwania powinny być modyfikowane na podstawie obserwacji reaktywności tkanek na bodźce. Jest to zadanie trudne i wymaga dużej wiedzy i doświadczenia. Wymaga również umiejętności komunikowania się z pacjentem i reagowania na zgłaszane przez niego uwagi.

Brak poprawy lub pogorszenie stanu zdrowia

Nieprawidłowo wykonywany masaż leczniczy to ryzyko braku poprawy. W wielu przypadkach nieprofesjonalnie przeprowadzane zabiegi mogą doprowadzić nawet do pogorszenia stanu zdrowia. Ryzyka to są szczególnie duże, gdy masaż prowadzony jest przez osoby bez odpowiedniego przygotowania, fachowej wiedzy i doświadczenia. A niestety na rynku nie brakuje niewykwalifikowanych masażystów.

Dlatego niezwykle istotne jest korzystanie z zabiegów tylko w profesjonalnych gabinetach masażu. Należy pamiętać, że masaż ma istotny wpływ na organizm. Warto zatroszczyć się, by wpływ ten był wyłącznie pozytywny i przynosił oczekiwane rezultaty.