Nasza siedziba
Kontakt E-mail
info@rehabilitacja-mw.pl
Zapisy
Pon - Pt (Sob): 9:00 - 21:00 (16:00)

Terapia CranioSacralna (terapia manualna) w stomatologii i ortodoncji. Część II: Czym jest system CranioSacralny i terapia CranioSacralna

System CranioSacralny jest fizjologicznym system ciała, który charakteryzuje się rytmiczną, ruchliwą aktywnością trwającą przez całe życie. Ruch systemu CranioSacralnego występuje u ludzi, innych ssaków naczelnych oraz prawdopodobnie u wszystkich lub u większości kręgowców. Elementy anatomiczne systemu CranioSacralnego, to:Read More

Staw kolanowy – torebka stawowa

Torebka stawowa stawu kolanowego, stanowi włóknistą „tuleje” która otacza dystalny koniec kości udowej oraz proksymalny koniec kości piszczelowej, utrzymując te dwie kości „w kontakcie”, zapewniając zwartość stawu oraz tworzy „niekostną ścianę” otaczająca przestrzeń stawową. Jej wewnętrzna powierzchnia jest pokryta przez błonę maziową – wewnętrzną warstwę torebki stawowej.

Rola więzadeł krzyżowych podczas ruchu zgięcia i wyprostu stawu kolanowego

Biomechanika zgięcia oraz wyprostu stawu kolanowego, podlega zasadom ruchu toczenia oraz ślizgu kłykci kości udowej na plateau (powierzchni stawowej) kości piszczelowej. O ile łatwo jest zobrazować ruch toczenia kłykci kości udowej, pojawia się ważne pytanie w jaki sposób może mieć miejsce jakikolwiek ruch ślizgowy w/w struktur, w tak zwartym stawie? Możemy rozróżnić dwa mechanizmy, które zapewniają ślizg powierzchni stawowych w stawie udowo – piszczelowym: mechanizm aktywny oraz mechanizm pasywny.Read More

Czym nie jest terapia czaszkowo-krzyżowa. Mity na temat terapii czaszkowo-krzyżowej

Ponieważ wokół terapii Cranio Sacralnej (czaszkowo-krzyżowej) narosło wiele mitów, zwłaszcza w kontekście filozoficznym, chcielibyśmy przedstawić państwu czym z pewnością NIE JEST terapia CranioSacralna, przytaczając słowa lek.med.,osteopaty Piotra Godka, z przedmowy do wydania polskiego książki o terapii czaszkowo-krzyżowej  pt. „Mądrość Ciała”.Read More