nadgarstek

Leczenie cieśni nadgarstka – neuromobilizacja

Zespół cieśni nadgarstka to zaburzenie, które często dotyka osoby zajmujące się pracą biurową lub zawodowym pisarstwem. Jakie są najskuteczniejsze metody walki z niniejszym problemem?

W poniższym artykule przedstawiona zostanie metoda neuromobilizacji, która odnosi skuteczne rezultaty w leczeniu niektórych zaburzeń układu nerwowego oraz w terapii bólu związanego z zespołem cieśni kanału nadgarstka.

CHARAKTERYSTYKA zespołu cieśni nadgarstka

Niniejsze zaburzenie objawiające się silnym bólem w okolicy nadgarstka oraz mrowieniem i sztywnieniem odczuwanym w palcach u dłoni, powstaje najczęściej na skutek wielogodzinnej pracy przy komputerze. Wówczas w wyniku nadmiernej eksploatacji ścięgien dochodzi do powstania ucisku na włókna nerwowe, co z kolei doprowadza do zaburzenia odżywiania komórek oraz obrzęku i charakterystycznych dolegliwości bólowych.

NEUROMOBILIZACJA Zespół cieśni nadgarstka

Neuromobilizacja uchodzi obecnie za jedną z najskuteczniejszych technik terapii manualnej w przebiegu zaburzeń i uszkodzeń tkanek miękkich (tkanek nerwowych). Dzięki niej jesteśmy bowiem w stanie przywrócić pierwotną sprawność oraz plastyczność uszkodzonych tkanek oraz zapewnić im skuteczną możliwość napinania oraz rozciągania, przy jednoczesnym zachowaniu prawidłowej fizjologii komórek nerwowych. Niniejsza forma fizjoterapii (terapii ruchem) stosowana jest nie tylko w przebiegu zaburzenia cieśni nadgarstka, ale również w innych chorobach o podłożu neurologicznym w tym: chorobach zapalnych stawów, bólach migrenowych, zaburzeniach czucia oraz w rwie kulszowej i dyskopatii. W trakcie niniejszej terapii uszkodzone nerwy poddane zostają regularnemu napinaniu oraz rozciąganiu w efekcie których pacjent doznaje uczucia ciepła rozchodzącego się po danym obszarze ciała.

Wieloletnie badania naukowe wskazują, iż neuromobilizacja doskonale sprawdza się w leczeniu nerwu przyśrodkowego. Prawidłowo przeprowadzona procedura, oparta o nienaganną znajomość ludzkiej anatomii oraz o obszerną wiedzę dotyczącą przebiegu choroby, pozwala pacjentom na odzyskanie pełnej sprawności bez obaw o nawrót bolesnych dolegliwości.